1403-02-06 09:04
486
0
89725
حفظ قرآن یک هنر مقدس؛

روایت خواندنی از بانوی گرگانی که حافظ قرآن شد

طیبه زائری بانوی گرگانی است که حفظ قرآن را از سال ۱۳۹۵ آغاز کرد و بعد از پنج سال توانست به طور کامل قرآن را حفظ کند.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، سمیرا رجبی- سعادتمندترین افراد کسانی هستند که زندگی‌شان را با نور قرآن مأنوس می‌کنند در حقیقت قرآن، گنج رسیدن به خوشبختی است.

 طیبه زائری متولد ۱۳۶۳ است و دو فرزند به نام‌های محمدیاسین و محمد پیام دارد و حفظ قرآن کریم را از سال ۱۳۹۵ آغاز و به مدت پنج سال ادامه داد تا توانست به طور کامل قرآن را حفظ کند.

 این بانوی نخبه قرآنی گفت: زمانی که پسر اولم را باردار بودم هرگاه به قرآن رجوع می‌کردم تا سوره‌ای را تلاوت کنم سوره یس می‌آمد و به همین دلیل نام فرزند اولم را محمدیاسین گذاشتم.

 زائری توضیح داد: برای فرزند دومم وقتی هنوز خبری از بارداری نبود خوابی دیدم که یک فرد نورانی با لباسی سبزرنگ و چهره‌ای نورانی، نوزاد همراه با شناسنامه که روی آن «پیام محمد» درج شده بود را به من می‌دهد و هنگامی که از خواب پریدم خوابم را برای همسرم بازگو کردم و تصمیم گرفتیم اگر خدا یک پسری دیگر به ما ارزانی داشت نامش را محمد پیام بگذاریم.

 زائری با بیان اینکه در یک خانواده مذهبی بزرگ شدم، افزود: از کودکی علاقه شدیدی به قرآن داشتم و در یک بستر کاملاً قرآنی و معنوی پرورش یافتم و خیلی دوست داشتم روزی حافظ قرآن کریم شوم ابتدا از سوره‌های کوچک شروع کردم دیدم که استعداد حفظ کردن دارم این مسیر نورانی را ادامه دادم.

 وی ادامه داد: در زمینه حفظ قرآن، هیچگاه ناامید نشدم شاید خسته می‌شدم ولی ناامیدی هرگز، وقتی به اواسط قرآن رسیدم خواهر کوچکترم بیمار شد و مجبور شدیم شیمی درمانی‌اش کنیم همانجا در حفظ قرآن کمی متوقف شدم.

 این نخبه گرگانی اظهار کرد: عشق به قرآن در دلم شعله‌ور شده بود نمی‌توانستم خودم را از قرآن جدا کنم لذت انس با قرآن را کاملاً درک می‌کردم.

 این بانوی نخبه گرگانی با قرائت آیه «و من یتوکل علی‌الله فهو حسبه» ما را مهمان کرد و گفت: کسی که همواره به خدا توکل می‌کند خداوند روزی او فراخ می‌کند.

 زائری ادامه داد: فرزندانم را از کودکی به جامعه القُرآنِ فرستادم و هر دو فرزندم در قرائت قرآن کریم فعالیت می‌کنند.

 این بانوی نخبه گرگانی گفت: پدربزرگم در سال ۱۴۰۰ به رحمت خدا رفت او بسیار قرآن‌خوان بود چند وقت بعد از فوت پدربزرگم خواب دیدم که به من می‌گوید «دخترم تو را جایی می‌بینم که برای آخرتت، نور اندوخته می‌کنی و از دهانت نور بیرون می‌آید و تو این نورها را در کیسه‌ای جمع می‌کنی، وقتی از خواب بیدار شدم فهمیدم، قرآن همان نوری است که توشه آخرتم خواهد شد.

 وی با تقدیر از اجرایی شدن طرح نور در گرگان افزود: بسیار خوشحالم که نیروی فراجا در کنار سایر دستگاه‌ها با اجرای طرح نور، جلوی هنجارشکنی‌های عفاف و حجاب را می‌گیرند امیدوارم این طرح باقدرت ادامه پیدا کند.

 زائری با اشاره به اینکه قرآن، سراسر نور و برکت است، خاطرنشان کرد: هرجا به مشکلی برخورد کردیم به قرآن پناه ببریم زیرا قرآن راهگشاست.

 به گزارش گلستان ما، عده‌ای متأسفانه اکسیر جاودانگی و گنج سعادت را در زخارف دنیا همچون مال، ثروت، جاه و مقام جستجو می‌کنند اما باید متذکر شویم که هیچکدام از این نسخه‌های شیطانی، ضامن سعادت و خوشبختی ما نیست بلکه قرآن کلید راه سعادت و خوشبختی است.

 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.